Islam in all languages of the world الإسلام بكل لغات العالم

لا اله الا الله محمد رسول الله

:
» ما يتداعى الكبار و الصغار بفعله ببلادنا يوم الثلاثاء القادم , أقول لهم : اتقوا الله
Mon Jan 24, 2011 4:51 pm by hossam Masri

»  Muslims Majority in Europe Within 20 Years
Mon Jan 24, 2011 11:01 am by hossam Masri

»  A Conversation with Ingrid Mattson
Mon Jan 24, 2011 10:46 am by hossam Masri

»  القران الكريم Quran Mishary Alafasy
Sun Jan 23, 2011 2:27 am by hossam Masri

» صفحة الشيخ مشاري راشد العفاسي
Sun Jan 23, 2011 2:20 am by hossam Masri

» بر الوالدين طريقك إلى الجنة
Fri Jan 21, 2011 1:57 am by hossam Masri

» مليار وأربعون مليون وتسعمائة وثلاثة وسبعون ألف وثمانمائة وأربعة وعشرون حسنة
Fri Jan 21, 2011 1:43 am by hossam Masri

»  سمية علي الديب في برنامج علم القرآن على قناة أزهري
Tue Jan 18, 2011 5:44 pm by hossam Masri

» قناة أزهرى برنامج علم القرآن الحقة
Tue Jan 18, 2011 5:12 pm by hossam Masri

» تحزيرنرجوا من الأخوة الأعضاء في الفيس بوك
Tue Jan 18, 2011 11:18 am by hossam Masri

» çocuk hafız sümeyye eldeb
Tue Jan 18, 2011 11:08 am by hossam Masri

» çocuk hafız sümeyye eldeb
Tue Jan 18, 2011 10:50 am by hossam Masri

»  Somaya Abdul Aziz Eddeb - Surat Al Shams
Tue Jan 18, 2011 10:21 am by hossam Masri

»  Summaya Eddeb--Surah Al Fajr
Tue Jan 18, 2011 10:12 am by hossam Masri

»  Blind Student Recites Quran
Tue Jan 18, 2011 10:07 am by hossam Masri

»  Little Boy Recites Quran
Tue Jan 18, 2011 10:01 am by hossam Masri

»  Solutions: How to Deal With the Quran
Tue Jan 18, 2011 9:52 am by hossam Masri

»  Solutions: Being Dutiful to Parents
Tue Jan 18, 2011 9:38 am by hossam Masri

»  Solutions: The Concept of Worship in Islam
Tue Jan 18, 2011 9:31 am by hossam Masri

»  Why a man can have four wives while a woman can not have more than one husband?
Tue Jan 18, 2011 9:23 am by hossam Masri

»  Why a man can have four wives while a woman can not have more than one husband?
Tue Jan 18, 2011 9:22 am by hossam Masri

» Misrepresentation and lies about the Qur'an
Tue Jan 18, 2011 9:13 am by hossam Masri

»  Sh. Yusuf Estes' Advice to Muslims
Tue Jan 18, 2011 8:49 am by hossam Masri

»  How does Islam say to deal with Non Muslims?
Tue Jan 18, 2011 8:44 am by hossam Masri

»  Priests and Preachers enter Islam
Tue Jan 18, 2011 8:38 am by hossam Masri

» لا تعرض نفسك للفتنة
Tue Jan 18, 2011 8:12 am by hossam Masri

»  Learn Tajweed with Shaikh Yasir Qadhi
Sat Jan 15, 2011 7:46 pm by hossam Masri

» 7 - Learn Tajweed with Shaikh Yasir Qadhi - The Noble Emissaries (As-Safara Al-Keram)
Sat Jan 15, 2011 7:43 pm by hossam Masri

» 6 - Learn Tajweed with Shaikh Yasir Qadhi - The Noble Emissaries (As-Safara Al-Keram)
Sat Jan 15, 2011 7:40 pm by hossam Masri

» 5 - Learn Tajweed with Shaikh Yasir Qadhi - The Noble Emissaries (As-Safara Al-Keram)
Sat Jan 15, 2011 7:38 pm by hossam Masri

» 4 - Learn Tajweed with Shaikh Yasir Qadhi - The Noble Emissaries (As-Safara Al-Keram)
Sat Jan 15, 2011 7:35 pm by hossam Masri

» 3 - Learn Tajweed with Shaikh Yasir Qadhi - The Noble Emissaries (As-Safara Al-Keram)
Sat Jan 15, 2011 7:32 pm by hossam Masri

» 2 - Learn Tajweed with Shaikh Yasir Qadhi - The Noble Emissaries (As-Safara Al-Keram)
Sat Jan 15, 2011 7:27 pm by hossam Masri

» 1 - Learn Tajweed with Shaikh Yasir Qadhi - Introduction - The Noble Emissaries (As-Safara Al-Keram)
Sat Jan 15, 2011 7:24 pm by hossam Masri

» Quran Subjects
Sat Jan 15, 2011 2:34 am by hossam Masri

»  حج المرأة
Sat Jan 15, 2011 2:19 am by hossam Masri

» تعريف الاسلام The definition of Islam
Wed Jan 12, 2011 4:50 pm by hossam Masri

» الوحدة الوطنيه في مصر المسلم والقبطى أخوه بوحدة الدم والأرض
Mon Jan 10, 2011 2:37 pm by hossam Masri

» كيف كرم النبي محمد أقباط مصر
Mon Jan 10, 2011 2:22 pm by hossam Masri

» الأرض المقدسة - حب الأقصى
Mon Jan 10, 2011 11:29 am by hossam Masri

»  التيه - اليقين في الله
Mon Jan 10, 2011 11:21 am by hossam Masri

»  قصة نبى الله موسى والخضر - قصص القرآن عمرو خالد
Mon Jan 10, 2011 11:12 am by hossam Masri

»  قصة السيدة مريم - قصص القرآن عمرو خالد
Mon Jan 10, 2011 10:59 am by hossam Masri

»  سيدنا يوسف وفتنة النساء- كنوز - عمرو خالد
Mon Jan 10, 2011 10:53 am by hossam Masri

» قبل بدء الخلق- كنوز 1- عمرو خالد
Sun Jan 09, 2011 6:46 pm by hossam Masri

» قبل بدء الخلق- كنوز 1- عمرو خالد
Sun Jan 09, 2011 6:45 pm by hossam Masri

»  هل صوت المرأة عورة؟؟
Thu Jan 06, 2011 3:31 pm by hossam Masri

»  (الإسلام بكل لغات العالم) Islam in all languages of the world
Wed Jan 05, 2011 10:55 am by hossam Masri

» Islam Türkçe
Wed Jan 05, 2011 10:50 am by hossam Masri

» Islam Nederlands
Wed Jan 05, 2011 10:46 am by hossam Masri

» Islam Italiano
Wed Jan 05, 2011 10:42 am by hossam Masri

» Islam Indonesia
Wed Jan 05, 2011 10:40 am by hossam Masri

» Islam Français
Wed Jan 05, 2011 10:38 am by hossam Masri

» Islam Español
Wed Jan 05, 2011 10:35 am by hossam Masri

» Islam English
Wed Jan 05, 2011 10:33 am by hossam Masri

» Islam Deutsch
Wed Jan 05, 2011 10:30 am by hossam Masri

» Islam Bosanski
Wed Jan 05, 2011 10:27 am by hossam Masri

» Islam Azərbaycanca
Wed Jan 05, 2011 10:25 am by hossam Masri

» حتى لا تشتعل مصر
Wed Jan 05, 2011 9:13 am by hossam Masri

»  Islam in Spanish - ISLAM EN ESPAÑOL 1/7
Wed Jan 05, 2011 6:14 am by hossam Masri

»  رسالة لكل من تحب على الأنترنت رسالة هامة
Wed Jan 05, 2011 5:52 am by hossam Masri

»  A) The Quran on Human Embryonic Development:
Mon Jan 03, 2011 6:59 pm by hossam Masri

» Some Basic Islamic Beliefs
Mon Jan 03, 2011 6:35 pm by hossam Masri

» Welcome to The Quran DVDWelcome to The Quran DVDWelcome to The Quran DVD
Sun Jan 02, 2011 4:44 pm by hossam Masri

»  learn an Arabic Language.
Sun Jan 02, 2011 4:33 pm by hossam Masri

»  Honey kills Bacteria that resist antibiotics
Sat Jan 01, 2011 9:05 pm by hossam Masri

» انا مصرى ضد الارهاب ودعوه جماعيه
Sat Jan 01, 2011 8:40 pm by hossam Masri

»  ھۆججەت ئۇلىنىشى islamhouse
Mon Dec 27, 2010 9:02 am by hossam Masri

»  ھۆججەت ئۇلىنىشى islamhouse
Mon Dec 27, 2010 9:02 am by hossam Masri

» روزا ھەققىدە 70 مەسىلە
Mon Dec 27, 2010 8:56 am by hossam Masri

» پەزىلەتلىك شەيخ مۇھەممەد سالىھ ئەلمۇنەججىد
Mon Dec 27, 2010 8:52 am by hossam Masri

» The Right Creed from the Book and the Sunnah
Mon Dec 27, 2010 8:35 am by hossam Masri

»  موقع العفاسي Site .alafasy
Mon Dec 27, 2010 4:00 am by hossam Masri

»  Relief through Supplication
Sun Dec 26, 2010 6:23 pm by hossam Masri

»  )))))Huda TV
Sun Dec 26, 2010 6:05 pm by hossam Masri

» نعمة الإيمان
Sat Dec 25, 2010 4:09 pm by hossam Masri

» سيرة مصعب بن عمير رضي الله عنه
Sat Dec 25, 2010 3:21 pm by hossam Masri

»  رساله الي ارهابي
Fri Dec 24, 2010 10:36 pm by hossam Masri

»  محمد رسول الله صل الله عليه وسلم
Wed Dec 22, 2010 12:43 am by hossam Masri

» جسم الإنسان فى القرآن
Tue Dec 21, 2010 11:15 am by hossam Masri

» لأعمال التي تدخل صاحبها النار؛؛أسماء المبشرون بالنار .
Tue Dec 21, 2010 8:06 am by hossam Masri

» Insha Allah
Mon Dec 20, 2010 5:53 pm by hossam Masri

»  LOVE IN ISLAM
Mon Dec 20, 2010 5:34 pm by hossam Masri

»  Islam is the way of life for those who believe in God and want to live a life in worship and obedience to none but God.
Mon Dec 20, 2010 4:42 pm by hossam Masri

»  CNN Reports: Powerball is Fireball
Mon Dec 20, 2010 4:25 pm by hossam Masri

» NO ALCOHOL, ABSOLUTELY AND POSITIVELY! لا الكحول، تماما وبشكل إيجابي!
Mon Dec 20, 2010 4:08 pm by hossam Masri

» The Islamic Wills الوصايا الإسلامية
Mon Dec 20, 2010 4:02 pm by hossam Masri

» العلاقة بين الوالدين والطفل في الإسلام Parent-Child Relationship in Islam
Mon Dec 20, 2010 3:58 pm by hossam Masri

» Family - Basis for Society
Mon Dec 20, 2010 3:43 pm by hossam Masri

»  الطريق الروحي للإسلام The Spiritual Path of Islam
Mon Dec 20, 2010 3:21 pm by hossam Masri

» Social System of Islam
Mon Dec 20, 2010 3:02 pm by hossam Masri

» The Islamic Concept of Life
Mon Dec 20, 2010 2:50 pm by hossam Masri

» Parent-Child Relationship in Islam
Mon Dec 20, 2010 2:33 pm by hossam Masri

» Translation of the meaning of the Holy Quran in Russian Language - Al-Fatiha and Chapter Amma
Mon Dec 20, 2010 12:26 am by hossam Masri

» هل اقتبس القران من كتب اليهود والنصاري
Sun Dec 19, 2010 6:55 pm by hossam Masri

» دوعاو ئه‌ذكارو ئاداب بۆ منداڵان له‌ سوننه‌تی صه‌حیحی پێغه‌مبه‌رمان صلى الله عليه وسلم
Sat Dec 18, 2010 5:42 pm by hossam Masri

» دوعاو ئه‌ذكارو ئاداب بۆ منداڵان له‌ سوننه‌تی صه‌حیحی پێغه‌مبه‌رمان صلى الله عليه وسلم
Sat Dec 18, 2010 5:40 pm by hossam Masri

» حوكمی له‌به‌ركردنی جل وبه‌رگ كه‌ وێنه‌ی تێدایه‌
Sat Dec 18, 2010 5:26 pm by hossam Masri

» لێكۆڵینه‌وه‌یه‌كی فقهی سه‌باره‌ت به‌ڕۆژووی مانگی شه‌عبان
Sat Dec 18, 2010 5:18 pm by hossam Masri

عدد الزوار


    رسول الله مؤسس الدولة المدنية الأولى Messenger of Allah the founder of the First Civil

    Share
    avatar
    hossam Masri
    مدير المنتدي The administrator
    مدير المنتدي  The administrator

    عدد المساهمات : 1414
    نقاط : 4057
    السٌّمعَة : 0
    تاريخ التسجيل : 2010-06-18
    الموقع : http://islam2110.getdiscussion.com

    رسول الله مؤسس الدولة المدنية الأولى Messenger of Allah the founder of the First Civil

    Post by hossam Masri on Tue Nov 02, 2010 3:54 pm

    رسول الله مؤسس الدولة المدنية الأولى Messenger of Allah the founder of the First Civil
    October 9, 2010

    بقلم: د. أمين عبداللطيف المليجي

    اذا كان مقياس العظماء في التاريخ بأنجازاتهم وما قدموه للبشرية، وغالبا ما تكون هذه العظمة لا تشمل كل جوانب الحياة، سواء كانت روحية أو مادية، فإن الرسول صلى الله عليه وسلم استحق ان يكون اعظم العظماء، لأنه الوحيد الذي استطاع ان يحوز كل جوانب العظمة، لأنه استطاع ان يقدم للبشرية مثالا فريدا في كل جانب من جوانب الحياة الروحية والمادية، فمن منظور نقدي، لا انحياز فيه، يتضح لكل ذي لب، ان رجلا يجمع امة من شتات، على قلب واحد حتى تتجلى هذه الوحدة في موقف لم ولن يشهد التاريخ مثله، ففي الهجرة تمثل لنا موقف الايثار النادر بين الصحابة الكرام، فمن قدم من مكة تاركا ماله وأهله، وجد من آثره على نفسه وماله وأهله، وهذا اعجاز نفسي، يحتاج الى وقفة من علماء النفس، لكي يفسروا لنا هذا الحدث الفريد، هذا الايثار النفسي، ومعروف ان النفس هي اشد حبا لنفسها عن أي شيء آخر، في حياتنا الدنيا، الا النفس المؤمنة، التي تطهرت من غوائل الدنيا، فمن استطاع ان يؤلف هذه القلوب باذن الله، وان يغرس فيها كل هذا الحب، لابد ان يكون خير البشر، الذي اسس دولته على مبادئ اجتماعية وخلقية رفيعة، نجد منها اليوم القليل، فنرى المنظمات الدولية التي تعنى بالبشر المشردين والفقراء، لا تستطيع ان تقوم بكل هؤلاء الناس، لأنها لا تملك ما يكفي، وهذا لأن من بيده الامر والمال بخل ولم يقدم ما عليه من واجب فالرأسمالية المفرطة لا تفكر الا في نفسها، الا القليل ممن رق قلبه على (الغلابة)، والاشتراكية لا تفكر الا في دكتاتور جمع ويجمع كل ما طالته يداه، ويقول للناس، كما قال فرعون للناس، وسجله الحق قرآنا يتلى في سورة النازعات “فقال أنا ربكم الأعلى(24)”، وقال في موضع آخر “قال فرعون ما أريكم إلا ما أرى وما أهديكم إلا سبيل الرشاد (29) غافر”، ثم لا يصل الى الناس منه ومن حاشيته الا فتات قليل، اما رسول الله محمد صلى الله عليه وسلم، ما كان هذا ولا ذاك، بل عدل مطلق بين الناس، فما جمع مالا وعدده، ولا كان دكتاتورا على الناس، فما قطع امرا دنيويا الا وكان للناس مشورة ورأي، والتاريخ شاهد على ذلك، فمبدأ الشورى، الذي هو أساس لكل حكم عادل، وما يقال عنه من ديمقراطية وحرية رأي وانتخاب، كلها تنبثق من هذا المبدأ، فالحق يقول “وأمرهم شورى بينهم” (سورة الشورى: آية 38)، فكلمة الشورى جامعة شاملة لكل هذه المعاني التي تقوم عليها الدولة المدنية الحديثة التي يدعى المدعون، ويرجف المرجفون، أنها لا تمت للأسلام بصلة، من دون تعصب أو تحيز ان الذي لا يرى هذا النور، وهذه المبادئ السامية في الاسلام، فلا يلومن الا بصره وبصيرته، والمنصفون من هم على غير الاسلام يشهدون بذلك ويرون هذا النور، ومن دواعي الاعجاب والفخر يسيدنا محمد، أنه كان بوسعه ان يكون له قصور وجنات وحدائق ذات بهجة، ولكنه لم يفعل، مع ان الاسلام لم يمنع ذلك، ولم يكن يوما ضد طيبات الدنيا، ودليلنا قول الحق “قل من حرم زينة الله التي اخرج لعباده والطيبات من الرزق”، وقد ذكر الاستاذ العقاد في كتابه (معاوية) ان معاوية كان يصطنع الأبهة في امارته (الشام) ويقتصد فيها جهده بعيدا عن أعين الفاروق عمر، فإذا لامه الفاروق على شيء منها رآه بعينه اعتذر له بمقامه بين أعداء ألفوا الأبهة واتخذوها آية من آيات القوة والمنعة. (انتهى).

    هنا الفاروق لم ينكر عليه ولكن كان يقومه حتى يحرص على حقوق الناس. ويمكن القول، ان الحاكم الذي يحكم بالعدل بين الناس، ولا يظلمهم، ويسعى لتوفير حياة كريمة لكل منهم، فاننا لا ننكر عليه ان يعيش في رغد من العيش، ولكننا في نفس الوقت نرسل لكل حاكم رسالة نطالبه بالعدل بين الناس، وألا يبخسهم حياة كريمة يريدون ان يعيشوا فيها، فكما نحب له ان يكون هانئا في حياته، يجب عليه ان يحب ذلك للناس ايضا، ومن الشواهد التي تدلنا على ان الحاكم ممكن ان يعيش في رغد وبحبوبة من العيش، سيدنا سليمان عليه السلام، فقد سأل الله ان يأتيه ملكا لا ينبغي لأحد من قبله ولا من بعده، وقد استجاب الله لدعوته، فقد حكى القرآن ذلك في قول الحق “رب اغفر لي وهب لي ملكا لا ينبغي لأحد من بعدي إنك أنت الوهاب” (35) ص، ولكن سيدنا سليمان قد بدأ دعاءه بطلب المغفرة من الله، لأن ما سوف يطلبه بعد ذلك من ملك عظيم، شيء عظيم، لا يقدر على حمله الا من هم في معية الله، ومن هم قادرون على اقامة العدل بين الناس، واعطاء كل ذي حق حقه، وقد جاء في تفسير الامام القرطبي لهذه الاية الكريمة (يقال: كيف أقدم سليمان على طلب الدنيا، مع ذمها من الله تعالى، وبغضه لها، وحقارتها لديه؟ فالجواب ان ذلك محمول عند العلماء على اداء حقوق الله تعالى وسياسة ملكه، وترتيب منازل خلقه، واقامة حدوده، والمحافظة على رسومه، وتعظيم شعائره، وظهور عبادته، ولزوم طاعته، ونظم قانون الحكم النافذ عليهم منه، وتحقيق الوعود في أنه يعلم ما لا يعلم احد من خلقه حسبما صرح بذلك لملائكته فقال: “إني أعلم ما لا تعلمون” (البقرة: 30).

    كل ما نورده ليس من باب حكايات تحكى، أو قصص مسلية، ولكنها وقائع لمبادئ سامية، انزلها الله على رسله، لكي يقوموا بين الناس بالقسط، وعليها يقوم نظام الحكم، أيا كان القائم عليه، اميرا أو ملكا أو رئيسا، فلا تحديد ولا الزام بشكل محدد للدولة، ولكن الالزام هو في العدل والاحسان للناس جميعا، لا تفريق بينهم، كل يأخذ حقه، ويؤدي ما عليه من واجبات، ولقد تجسد ذلك في عهد البذرة الأولى للدولة على يد خير البشر سيدنا محمد صلى الله عليه وعلى آله وسلم، فهذا صهيب الرومي وهذا سلمان الفارسي وهذا بلال الحبشي، ثلاثة من الصحابة الكرام، من بقاع مختلفة من الأرض، جمعهم الاسلام ولم يفرق بينهم لجنس او لون، ولكنه عدل الدولة الذي يسري على الجميع، فوحد الجميع، والقائم على هذا العدل رسول الله، ويبرز لنا مشهد رائع للشورى والحوار في غزوة الخندق عندما اشار سيدنا سلمان الفارسي على الرسول بحفر خندق حول المدينة، فلم يستطع المشركون ان يجتازوه، هذه لمحة تدل على مبادئ اسلامية عظيمة، غرسها الرسول الكريم في اصحابه، ثم انتقلت عبر التاريخ، فمن قام عليها ونفذها، كان الخير كل الخير له وللناس جميعا، ومن تركها هلك وأهلك معه الناس.



    By: Dr.. Amin Abdul Latif Melegy

    If the measure of the greatest in the history of their accomplishments and their humanity, and often this greatness does not cover all aspects of life, whether spiritual or material, the Prophet peace be upon him deserved to be the greatest great, because it is the only one who was able to acquire all aspects of greatness, he was able to give to mankind a unique example in every aspect of spiritual life and material, it is a critical perspective, not bias, it is clear for each of a heart, a man brings a nation of diaspora, in the heart of one in order to reflect the unit in a position we did not see history like In migration is us the position of altruism is rare among his noble Companions, it is made from Mecca, leaving his wealth and his family, he found the effect on himself and his wealth and his family, and the trunks of myself, needs a pause of psychologists, in order to explain to us this unique event, this altruism psychological It is known that the soul is the most love for the same for anything else, in this life, but self-insured, which copulated from the vicissitudes of the world, it is able to compose these hearts, God willing, and imbue them with all this love, it is necessary to be good human beings, who founded the state on the principles of social and ethical high, we find it today a little, we think the international organizations concerned with persons displaced and the poor, can not do all these people, because they do not have enough, because of his hand it and the money withheld did not provide what it is the duty of Capitalism excessive Do not think only in itself, but a few people who parchment heart on (overriding), and socialism do not think only in a dictator collection and collects all the arts with his hands, and say to the people, as Pharaoh said to the people, and record right to the Quran is recited in the AL Aromatic “He said I am your Lord (Supreme 24), “said elsewhere,” said Pharaoh, what show you only what I see and I guide you but the way of righteousness (29) forgiving, “and then does not reach to the people to him and his entourage, but crumbs few, The Prophet Muhammad peace be upon him, what was neither, but justice absolute among the people, what collection of money and number, not a dictator to the people, what spare something worldly, but have had people advice, opinion, history is witness, the principle of Shura, which is the foundation of all the just verdict, and said of him in democracy, freedom of opinion and the election, all derive from this principle, the right says, “and ordered them to mutual consultation” (Al-Shura: Verse 38), word Shura inclusive of all these meanings that underlie the modern civil state that is named plaintiffs, and shivering Almrgevon, they were not for the Islam onion, without intolerance or bias that does not see this light, these lofty principles of Islam, blame no one but his eyesight and his vision, fair-minded men on a non-Muslim witness this and see this light, It is admirable and proud Esidna Muhammad, he could be his palaces and gardens and gardens of joy, but it did not, with that Islam did not stop, He was never against the good things of this world and our guide to tell the truth, “Say the campus from which God pet out of the slaves, and good things of living”, stated Mr. Akkad, in his book (Sid ) that Sid was synthesized pride in EMIRATE (Sham) and saves the effort away from the eyes of Omar Faruq, if Farouk’s mother saw something on a particular apologized Bmqamh between the enemies of familiar pomp and they have taken is a sign of strength and resilience. (Finished).

    Faruq here did not deny it, but it Icomh so keen on people’s rights. It could be argued that a ruler who governs with justice among the people, not oppress them, and seeks to provide a decent life for all of them, we do not deny it to live a life of luxury, but at the same time send each governor a letter demand a justice among the people, and not Iboukshm a decent life they want that live there, as I love him to be some points in his life, he must like it for people, too, is evidence that shows that the ruling is possible to live a life of luxury and Bahbubp of live, Prophet Solomon, he asked God to come to him the property should not for one of the before or after him, and God responded to his call, he told the Koran that tell the truth, “Lord, forgive me and give me the property should not be one after me You are the Giver” (35) r, but the Prophet Solomon began his prayer request forgiveness from God , because what will be requested after that a great king, a great thing, is not able to carry only those who are in the company of God, and they are able to establish justice among people, each giving his right, came in the interpretation of Imam al-Qurtubi of this verse ( said: How do I Suleiman the request of the world, with Zmha of Almighty God, and aversion to, and Hakartha have? The answer is that this notebook when scientists on the performance of the rights of Allaah and the policy of the queen, and arranging houses of His creation, and the establishment of boundaries, and the preservation of his drawings, and to maximize their own religion, and the emergence of worship, and the requirement to obey Him, and systems-Governance Act in force from them, and fulfill the promises that he knows what no one knows his creation, as stated to His angels and said: “I know what you do not know” (The Cow: 30).

    Each recounted not by tales tells the story, or stories amusing, but the facts to the noble principles, which Allaah revealed to His Messengers, in order to do among the people with justice, and the system of government, whatever based upon it prince or king or president, not to identify and bind a restricted to the State, but to cram it in justice and charity for all people, not disperse them, all it takes its rights, and lead what it is the duty, I have to reflect that in the era of the first seed of the State by the good people of prophet Mohammed peace be upon him peace and blessings, this Suhaib Rumi This Salman the Persian and the Bilal al-Habashi, three of the noble Companions, from different parts of the ground, putting them Islam did not differentiate between them to race or color, but change the state which applies to everyone, he united everyone, based on justice is the Messenger of Allah, and highlights our wonderful scenery of the Shura and dialogue in the Battle of the trench when he pointed out Jesus Salman, the Persian prophet digging a trench around the city, could not detest the Ijtasoh, this overview shows the principles of a great Muslim, planted the Holy Prophet his companions and moved throughout history, it has by and carried out, the best of all is to him and to all people, and left with him and your family perished people.





    Posted in Uncategorized | Leave a Comment »
    Messenger of God and the laying of patience in the hearts of faithful رسول الله وزرع الصبر في قلوب المؤمنين
    October 7, 2010

    لم يكن أمام صحابة رسول الله r إزاء تعذيبهم من قبل أهل مكة إلا الصبر وتحمل الاضطهاد في سبيل الله U ، وكانت هذه هي السمة الواضحة المميزة لهم. Had no companions of the Messenger of Allah r about torture by the people of Mecca to be patient and bear persecution for the sake of Allah U, and this is the obvious feature distinguishing them.

    فلم يأمر رسول الله r المؤمنين بأن يردوا عن أنفسهم ذلك الأمر؛ وذلك لأنه كان هناك نص صريح من الله U ؛ حيث كان قد نزل قوله تعالى: { وَأَعْرِضْ عَنِ المُشْرِكِينَ } [الحجر: 94] . Did not order the Messenger of Allah r believe that answer for themselves that matter; This is because there was an express provision of God U; where he had revealed the verse: (and) introduce the idolaters [Stone: 94].

    المشركون يُعذِّبون ويشرِّدون ويذبِّحون، والمسلمون صابرون صامدون، أُمروا ألاّ يردوا إيذاءً، ولا يحملوا سلاحًا، ولا يرفعوا ضيمًا، ولا يكسروا صنمًا، ولا مجرد أن يسبُّوا مشركًا؛ فقد قال I : { وَلاَ تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللهِ فَيَسُبُّوا اللهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ } [الأنعام: 108] . Idolaters tortured and displaced, massacred, and the Muslims, patient and steadfast, they ordered not to respond to harm and not hold a weapon, do not raise the injustice on, do not break the idol, not just Lisboa engaging; he said I: (insult not those whom they invoke besides Allah Vespoa God’s enemy without knowledge) [cattle: 108].

    فقد قُتل ياسر وقُتلت سمية رضي الله عنهما، وكان رسول r يمر عليهم وهم يعذبون، فكان يكتفي بقوله: ” صَبْرًا آلَ يَاسِرٍ، فَإِنَّ مَوْعِدَكُمُ الْجَنَّةُ “. Have been killed and killed Yasser toxicity, God bless them, and the Messenger r going through them and they are being tortured, was only saying: “Yasser Al-Sabra, the time, Paradise.” ذكره الحاكم في مستدركه عن ابن إسحاق. The Governor to be pleased with the son of Isaac.

    لم يمسك رسول الله r بيد أبي جهل، ولم يجمع الصحابة كي يقوموا بثورة في مكة، ولم يتربص بأبي جهل ليقتله غيلة، وإنما فقط ” صَبْرًا آلَ يَاسِرٍ، فَإِنَّ مَوْعِدَكُمُ الْجَنَّةُ “. Did not catch the Messenger of Allah r Abu Jahl, however, did not gather companions to carry out a revolution in Makkah, Abu Jahl was lurking to kill him in cold blood, but only “Yasser Al-Sabra, the time, Paradise.”

    وسائل زرع الصبر في قلوب المؤمنين Means transplant patient in the hearts of believers
    والسؤال المهم الآن هو: كيف تَعَلّم الصحابة الصبر على هذا التعذيب؟! The important question now is: How do you teach companions patience with this torture?! وما الأسلوب الرباني والهَدْي النبوي في جعل الصحابة قادرين على تحمل الأذى؟ Method and the Lord’s guidance in making the Prophet’s companions are able to bear the harm?

    كيف صبروا على الصَّلْب والجَلْد والحرق، مع أنهم ومثل كل البشر جسد وعظم ودم وروح ليس إلا؟! How patient on steel and skin and burn, even though they are like all human flesh and bone and blood and spirit is not only?!

    كيف نستطيع أن نصبر صبرهم إذا كنا في نفس حالهم وموقفهم؟ How can we be patient, patience if we are in the same position and their situation? وما الوسائل التربوية التي ترتقي بالمؤمن إلى درجة يستهين فيها تمامًا بتعذيب المجرمين له؟ And educational means that elevate the believer to the point where completely trivializes criminals torturing him?

    فمن المؤكد أنه كان هناك وسائل كثيرة قد اتُّبعت في سبيل الوصول إلى هذا الهدف، ومن هذه الوسائل وتلك الطرق -فيما يبدو لي- ما يلي: It is certain that there were many ways have done in order to achieve this goal, and these means and those roads – it seems to me – the following:

    الوسيلة الأولى: تعظيم قدر الله Primary means: maximizing God forbid
    فإن من عظُم قدر الله U في قلبه فمن غير الممكن أن يهمّه أي ألم قد يمر به، ومن هنا تحدث القرآن المكي كثيرًا على تعظيم قدر الله U ، فتحدث عن صفاته I ، وجبروته وعظمته وقدرته. It is great, God forbid U in his heart, it is not possible to care about any pain you may pass by, and here occur frequently in Mecca Quran God forbid, to maximize U, talked about the qualities I, and his might and His greatness and power.

    تحدث القرآن عن أن الله U بيده كل شيء، وأنه لو كان سيصيبك بضرٍّ فلا بد أن يصيبك، ولو اجتمع أهل الأرض آنذاك لحمايتك فلن ينفعوك، وعلى العكس من ذلك فلو أراد الله U لك رحمة فلا بد أن تحصل لك، حتى ولو اجتمع أهل الأرض على أن يمنعوها عنك. Speaking on the Koran that Allah U hand everything, and that if NBC harm, it must be Isepk, even met people on earth at that time to protect you will not benefit you, and on the contrary, if God wanted U you mercy must get you, even met the people of earth to prevent her from you.

    يقول U في سورة الأنعام، وهي مما نزل في مكة: { وَإِنْ يَمْسَسْكَ اللهُ بِضُرٍّ فَلاَ كَاشِفَ لَهُ إِلاَّ هُوَ وَإِنْ يَمْسَسْكَ بِخَيْرٍ فَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ } [الأنعام: 17] . U say in the AL cattle, which is down in Mecca: (“If Allah touch him harm, there is no detector is only that it touches you with good, all things) [cattle: 17].

    فمن يصدق بهذه الكلمات سيعلم أن نصيبه من الألم لن يفوته، وأنه سيأخذه حتمًا ولا محالة؛ لأن الله U هو الذي أراد أن يقع ذلك الألم، يقول تعالى: { وَهُوَ القَاهِرُ فَوْقَ عِبَادِهِ وَهُوَ الحَكِيمُ الخَبِيرُ } [الأنعام: 18] . It is true these words would know that its share of the pain will not fail, and that it would take certainly not inevitable; U because God is the one who wanted to sign so much pain, the Almighty says: (He is the Omnipotent over His slaves, He is the Wise expert) [cattle: 18].

    وقد كتب الله على كل منا نصيبه من الألم، سواءٌ أكان ظالمًا أم مظلومًا، وسواء أكان كافرًا أم مؤمنًا، وإن لم يأخذ نصيبه هذا تعذيبًا في سبيل الله، فحتمًا سيأخذه شيئًا آخر، كمرض أو هَمٍّ أو غيره، يقول تعالى: { َقَدْ خَلَقْنَا الإِنْسَانَ فِي كَبَدٍ } [البلد: 4] . God has written to each of us share the pain, whether it is unjust or wrongfully, and whether infidel or believer, but did not take its share of this torture for the sake of God, Vanma would take something else, such as sickness or they or others, the Almighty says: (have created human in the liver) [Country: 4].

    ومن الممكن أن يكون نصيبه من الألم معنويًّا، وأحيانًا يكون هذا الألم المعنوي أشد بكثير من الألم المادي، كمن أصيب -مثلاً- بولد فاشل، أو مدمن للمخدرات، أو لص، أو عاق لوالديه، أو معدوم التربية والأخلاق. It is possible that its share of moral pain, and sometimes this is the emotional pain is more severe than the physical pain, like the wounded – for example – Bold failure, or drug addicts, or thief, or disobeying his parents, or no education and ethics. أو من أصيب بزوجة وقد جعلت حياته ضنكًا وجحيمًا لا يطاق، حتى وإن كان يُظهر أمام الناس أنه سعيد أو ممكّن في الأرض، فكل الناس يشعرون بالألم، يقول تعالى: { إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللهِ مَا لاَ يَرْجُونَ وَكَانَ اللهُ عَلِيمًا حَكِيمًا } [النساء: 104] . Or injured wife, has made his life narrowed down, and hell, even if it appears in front of people that he is happy or possible in the earth, all people feel the pain, the Almighty says: (If ye are suffering hardships, they are suffering similar hardships and hope from Allah what they hope not, and Allah is Knower Wise) [women: 104].

    فالمسلم يُبتلى ويعذب كل هذا التعذيب، ثم هو يصبر عليه لأنه ينتظر في النهاية جنة ونعيمًا، أما الظالم فإنه يعذب في الدنيا وبالطريقة التي أرادها له I ، وفوق ذلك فهو ينتظر في آخرته أيضًا جهنم وعذابًا أليمًا! Muslim tests and tortures all this torture, then it stands firm because it is waiting at the end, the Commission and bliss, and the unjust he will be punished in this world and the way you wanted it I, and above it is also waiting in the Hereafter Hell, and a painful punishment!

    ومن هنا فحين يعظم المؤمن قدر الله I ، فإنه -لا شك- ستهون عليه التضحية في سبيله، وأول شيء يجب معرفته لتعظيمه I هو أن نعلم أن كل شيء بيده، وأن كل ما قدره U لا بد أن يحدث، سواءٌ أكان ميسرة ونعمة أم مشقة ونقمة. Hence, when maximizing the believer, God forbid I, it is – no doubt – Sthon be sacrificed in the process, the first thing you should know to honor him I was to learn that everything in his hand, and that all of U bound to happen, whether it is soft and a blessing or a hardship and a curse.

    ولنتأمل جيدًا هذه الآيات المكية، يقول تعالى: { قُلْ أَيُّ شَيْءٍ أَكْبَرُ شَهَادَةً قُلِ اللهُ شَهِيدٌ بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَأُوحِيَ إِلَيَّ هَذَا القُرْآَنُ لِأُنْذِرَكُمْ بِهِ وَمَنْ بَلَغَ أَئِنَّكُمْ لَتَشْهَدُونَ أَنَّ مَعَ اللهِ آَلِهَةً أُخْرَى قُلْ لاَ أَشْهَدُ قُلْ إِنَّمَا هُوَ إِلَهٌ وَاحِدٌ وَإِنَّنِي بَرِيءٌ مِمَّا تُشْرِكُونَ } [الأنعام: 19] . Consider well these verses Aristocracy, the Almighty says: (Say Anything larger degree Say Allah is a witness between me and you and revealed to me that the Koran to warn you by and watch ye really bear witness that the other gods with God Say No witness say is one God and I am innocent of what attribute partners unto Him) [cattle : 19].

    ويقول أيضًا: { وَعِنْدَهُ مَفَاتِحُ الغَيْبِ لاَ يَعْلَمُهَا إِلاَّ هُوَ وَيَعْلَمُ مَا فِي البَرِّ وَالبَحْرِ وَمَا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلاَّ يَعْلَمُهَا وَلاَ حَبَّةٍ فِي ظُلُمَاتِ الأَرْضِ وَلاَ رَطْبٍ وَلاَ يَابِسٍ إِلاَّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ * وَهُوَ الَّذِي يَتَوَفَّاكُمْ بِاللَّيْلِ وَيَعْلَمُ مَا جَرَحْتُمْ بِالنَّهَارِ ثُمَّ يَبْعَثُكُمْ فِيهِ لِيُقْضَى أَجَلٌ مُسَمًّى ثُمَّ إِلَيْهِ مَرْجِعُكُمْ ثُمَّ يُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ * وَهُوَ القَاهِرُ فَوْقَ عِبَادِهِ وَيُرْسِلُ عَلَيْكُمْ حَفَظَةً حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَكُمُ المَوْتُ تَوَفَّتْهُ رُسُلُنَا وَهُمْ لاَ يُفَرِّطُونَ * ثُمَّ رُدُّوا إلى اللهِ مَوْلاَهُمُ الحَقِّ أَلاَ لَهُ الحُكْمُ وَهُوَ أَسْرَعُ الحَاسِبِينَ } [الأنعام: 59- 62] . He also says: (and has keys of the unseen which no one knows but He knows what is in the land and sea and the fall of the paper only knows nor a grain in the darkness of the earth or wet and dry except in a clear * It is the disbelievers in the night, and knows what encouraged they worked day and the Hereafter to spend indefinitely then to Him is your return and will tell what you did * He is the Omnipotent over His slaves, and sends you until death if one of you comes Tovih messengers and they neglect not *, then returned to Allah, their right not to judge the fastest command?) [cattle: 59-62].

    ويقول أيضًا: { وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ بِالحَقِّ وَيَوْمَ يَقُولُ كُنْ فَيَكُونُ قَوْلُهُ الحَقُّ وَلَهُ المُلْكُ يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ عَالِمُ الغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ وَهُوَ الحَكِيمُ الخَبِيرُ } [الأنعام: 73] . He also says: (He it is Who created the heavens and the earth and on the right says, Be, saying the king on the right has a fan in the world of the unseen photos and a certificate Wise) [cattle: 73].

    ولننظر إلى ذلك الصحابي الذي يستمع إلى هذه الآيات وأمثالها، فيعلم أن هذا الإله الذي له هذه الصفات يقف بجواره، ويبارك خطواته، ويرعاه ويحفظه، ويعلم تمام العلم ما يحدث للمؤمنين من تعذيب، ثم هو يؤجل هلكة الكافرين لحكمة، ويؤجل نصرة المؤمنين لحكمة أيضًا يعلمها. Let us look at the companion who listens to these verses and the like, know that this God who has these qualities stood beside him, and bless his steps, and sponsored and protect it, and he knows perfectly well what happens to believers of torture, then it is postponed fatalism unbelievers for a reason, and postpones the support of the faithful to the wisdom also knows .

    لننظر إلى ذلك الصحابي وهو يقرأ ويعي قوله تعالى: { وَمَا قَدَرُوا اللهَ حَقَّ قَدْرِهِ وَالأَرْضُ جَمِيعًا قَبْضَتُهُ يَوْمَ القِيَامَةِ وَالسَّماوَاتُ مَطْوِيَّاتٌ بِيَمِينِهِ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ } [الزمر: 67] . To look at this companion is read and is aware of the verse: (And they esteem not Allah the right amount of grip the whole earth is the Day of Resurrection is due to Him, they ascribe to Him) [Az-Zumar: 67].

    كم من المرات قرأنا هذه الآية أو استمعنا إليها، لكن تُرى كم من المرات عشنا فيها ووعيناها؟! How many times have we read this verse, or heard, but see how many times have we lived and Uaenaha?!

    نتخيل أن الأرض بكاملها في قبضة الله U ، الأرض بكاملها، بما عليها من بشر ومخلوقات أخرى، وما عليها من طائرات ودبابات وبوارج، وما عليها من أسلحة نووية وكيميائية وبيولوجية، وما عليها من أناس يخططون ويدبرون ويكيدون. Imagine that the entire Earth in the grip of God U, the entire Earth, including from humans and other creatures, and from the planes, tanks and warships, and from nuclear weapons, chemical and biological weapons, and from people who are planning and plotting and scheming.

    ولنلاحظ لفظة (قبضته) وما تلقيه في القلب من رهبة وسيطرة، وقدرة وهيمنة وجبروت، هذا الإله الذي هو بهذه الصفة العظيمة هو إلهنا الذي نعبده، وأولئك الأقزام الذين يحاربون الدعوة يحاولون أن يخرجوا عن سلطانه وعن حكمه فكيف ذلك؟! To note the word (grip) and received in the heart of the fear and control, and the capacity of domination and tyranny, this is the God who is such great is our God whom we serve, and those dwarves who have been fighting the call trying to get out of his power and his how?!

    يقول تعالى: { يَا مَعْشَرَ الجِنِّ وَالإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ فَانْفُذُوا لاَ تَنْفُذُونَ إِلاَّ بِسُلْطَانٍ } [الرَّحمن: 33] . Almighty says: (O jinn and men that you can be Tnfzu zones of the heavens and the earth, pass ye! Not without authority) [Rahman: 33].

    ومن هنا فكلما عظُم قدر الله U في أعين وقلوب المؤمنين هانتْ عليهم صعاب الدنيا، وكلما استصغروا أعداء الله، وكلما تحملوا الأذى والتعذيب والتشويه، بل والموت، طالما هو في سبيل الله. Hence, the more bone, God forbid U in the eyes and hearts of the faithful Hunt them lower difficulties, and the more Astsgerwa the enemies of God, and the more harm endured torture and mutilation, and even death, as long as is in the way of God.

      Current date/time is Tue Aug 22, 2017 3:25 am